Sztuka etykietowania alkoholi premium.
Sekrety unikatowych etykiet dla Jonston Gin
Kiedy mowa o alkoholach z wyższej półki, nie sposób ograniczyć się jedynie do ich smaku,
W dzisiejszym świecie, gdzie pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie, wygląd i prezentacja produktu odgrywają niebagatelną rolę w jego postrzeganiu przez konsumentów. Jonston Gin doskonale to rozumie, tworząc nie tylko wyjątkowe kompozycje smakowe, ale dbając o każdy, nawet najmniejszy szczegół swoich etykiet.
Cieszymy się, że możemy pochwalić się tą realizacją etykiet na serie koktajli Jonston Gin, które są wybitnym dziełem zarówno pod względem projektu graficznego, jak i przede wszystkim realizacji wydruku.
Odbiór wizualny ma ogromny wpływ na percepcję jakości. A w przypadku etykiet dla Jonston Signature Cocktails, każdy element został zaprojektowany tak, aby tworzył dodatkowe doświadczenie wizualno-sensoryczne. Trzymając w ręce butelkę wiemy, że mamy do czynienia z produktem premium.
Czym wyróżnia się etykieta Cosmopolitan ?
papier strukturalny - dotyk luksusu
To, co wyróżnia etykietę Cosmopolitan od innych, to przede wszystkim materiał, z którego została wykonana. Grubszy papier o wyczuwalnej strukturze przypominającej papier czerpany, nadaje produktowi niepowtarzalny charakter. Nie tylko przyjemnie leży w dłoni, ale także inaczej rozprasza światło, tworząc subtelne cienie i dodając głębi. Papier ten, oprócz walorów estetycznych, doskonale sprawdza się w trudniejszych warunkach, jak niskie temperatury czy wilgoć.
złocenie i tłoczenie – małe detale, wielki efekt
Etykieta wzbogacona jest o elementy tłoczenia i złocenia, które sprawiają, że ważne detale wyróżniają się, tworząc wrażenie głębi i przyciągając wzrok. Podkład ze względu na swoją grubość idealnie nadaje się do wypuklenia kształtu i jeszcze mocniejszego zaznaczenia jego struktury.
Połączenie złocenia z tłoczeniem, sprawia że światło załamuje się na wyróżnionych elementach, z jednej strony odbijając blask od złoconej powierzchni, a z drugiej tworząc dodatkowy cień jeszcze bardziej podkreślając wytłoczony napis.
Widać to wyraźnie na tekście Jonston Signature Cocktails, czy Small Batch Handcrafted dla porównania napisy umieszczone po bokach Jonston Gin, Triple sec, czy Raspberry & Lime – nie posiadają dodatkowego tłoczenia. W ich wypadku zastosowano jedynie technikę hotsampingu. Poziom załamania światła jest w tym miejscu inny – promienie odbijają się po całości napisu w jednej linii, tworząc charakterystyczny dla złocenia efekt, nie zaznaczając granic tekstu. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy zróżnicować ważność informacji zawartej na etykiecie, zwracając mocniej uwagę na wybrane elementy.
Najciekawszy jednak efekt został zastosowany na napisie COSMOPOLITAN, gdzie połączenie tłoczenia i złocenia zostało zestawione z naturalną bielą etykiety. Idealne spasowanie tych efektów sprawia, że napis, który nie został zadrukowany, wydaje się być jeszcze bardziej wypukły niż w rzeczywistości.
Ten na pozór prosty efekt graficzny – to skomplikowany proces pasowania kilku uszlachetnień, minimalne przesunięcie, źle dobra siła nacisku, szybkość, materiał i wiele innych elementów mogą sprawić, że nie uzyskamy pożądanego efektu. Tak jak w muzyce, jeden źle dobrany dźwięk może zepsuć cały utwór, tak samo w druku wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać, tworząc harmonię poszczególnych efektów w jedną całość.
Dodatkowe elementy tłoczenia na etykiecie
Tłoczenia na etykiecie Jonston Gin – występują w kilku miejscach. Pod napisami, okręgami, oddzielając elementy graficzne od siebie, jak i tworząc nowe układy graficzne.
Taki efekt widoczny jest przy oddzieleniu kolorów na bokach etykiety, tłoczenie separuje aple, dodaje cień i załamanie w miejscu ich łączenia, ale również w niewielkiej odległości od nich tworzy dodatkowy łuk. Wizualny efekt fali, która rozchodzi się od środka, stopniowo malejąc na granicach. Taki efekt rezonansu, po eksplozji (smaku). Uderzenie w centralny punkt etykiety, zaznaczony ciemno-fioletowym kołem, który rozchodzi się na boki jak fala powstała na tafli wody po uderzeniu kamienia.
Ta etykieta jest wybitnym dziełem, przemyślaną koncepcja graficzną, okraszoną nieprzypadkowymi uszlachetnieniami, za którą stoi jedna z bardziej cenionych agencji kreatywnych FLOV. FLOV ma na swoim koncie sporo realizacji, które zdobyły nie tylko uznanie kontrahentów, ale przede wszystkim wiele prestiżowych nagród (m.in. Art of Packaging). A o tym jak bardzo dopracowany jest projekt etykiet Jonston Gin niech świadczy fakt, że wspomniane już wcześniej ciemno fioletowe koło, stanowiące centralny punkt etykiety, nie jest tak naprawdę kołem tylko elipsą. Jednak patrząc na butelkę widzimy idealny okrąg. W projekcie został uwzględniony owalny kształt butelki, której ściany boczne są oddalone bardziej od frontu, gdyby w tym miejscu umieścić koło, wydawałoby się ono strzeliste, a wręcz elipsowate.
podsumowanie siła opowieści wizualnej
Etykieta dla koktajli Jonston Gin – to nie tylko kawałek papieru przyklejony do butelki. To pierwszy rozdział historii, którą chcemy opowiedzieć konsumentom. Dlatego tak wiele wysiłku wkładamy w wydruk każdego szczegółu, aby już na pierwszy rzut oka można było poczuć, że ma się do czynienia z czymś wyjątkowym. Alkohole premium z serii Jonston Signature Cocktails to produkty, które zasługują na równie wyjątkową oprawę. Dzięki naszym etykietom, już od pierwszego kontaktu, klient może poczuć się częścią czegoś wyjątkowego, zanim jeszcze zdąży spróbować wyśmienitych kompozycji smakowych. Właśnie takie doświadczenie chcemy zapewnić – niezapomniane już od pierwszego wejrzenia.










zobacz inne artykuły
Sztuka etykietowania alkoholi premium. Sekrety unikatowych etykiet dla Jonston Gin Kiedy mowa o alkoholach z wyższej półki, nie sposób ograniczyć …
Recykling w produkcji etykiet, odkryj zieloną stronę druku. W sercu naszej działalności leży niezachwiane zamiłowanie do ekologii, przenikające każdy aspekt …
Produkcja etykiet dla kosmetyków marki YA od Katarzyny Cichopek Kosmetyki by Kasia Cichopek Kosmetyki marki YA, stworzone przez znaną aktorkę i …
Etykieta dla Podkarpackiej Destylarni Okowitya Niezwykła etykieta Okowity: sztuka druku i designu. Nie od dziś wiemy, że etykieta na produkcie …
Mikołajkowe dekoracje w ETICOD Kreatywność to my! W dzisiejszym, dynamicznym świecie biznesu, firmy stają przed wyzwaniem nie tylko innowacyjności w …
ETICOD sp. z o.o.
ul. Grzegorzka 21, 40-309 Katowice – PolandNIP 627 266 37 23 | KRS 000321577 | REGON 241087158