Perły wśród Opakowań to ogólnopolski Konkurs na najlepsze opakowanie roku. Od 2006 roku organizowany jest w Poznaniu i promuje branżę związaną z nowoczesnym przemysłem opakowaniowym. ART OF PACKAGING z roku na rok zdobywa uznanie i coraz większą rangę w Polsce. Ideą Konkursu jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych.
Tegoroczną edycję w dużej mierze zdominowała etykieta wydrukowana przez drukarnię ETICOD dla piwa B-Day 6.0 Afterparty, która zdobyła aż 2 nagrody. Została uznana za najlepszą etykietę roku oraz doceniona jako najlepiej uszlachetnione opakowanie – zdobywając nagrodę GOLDEN PIXEL AWARD – przyznawaną z pośród wszystkich zgłoszonych opakowań.
Zwycięska etykieta – to prawdziwy majstersztyk technologii fleksograficznej. Zastosowanie cold stampingu rainbow, specjalnych lakierów świecących w świetle UV oraz użycie lakieru matowego i błyszczącego – podkreśla jego wyjątkowy charakter.
Zastosowanie podświetlenia w promieniach UV, ma zazwyczaj charakter stricte zabezpieczający produkt, bądź uwierzytelniający jego autentyczność. W przypadku naszego opakowania taki efektu ma charakter mocno reklamowy. W świetle ultrafioletowym, często spotykanym w pubach i klubach, nasz produkt wyróżnia się i przykuwał uwagę, a zastosowanie cold stampingu typu rainbow daje dodatkowy efekt wizualny. Dopełniający efektem jest użycie matowego i błyszczącego lakieru, które powoduje wyczuwalną różnicę ich grubości, co w pewnym stopniu imituje wykorzystanie w produkcji sitodruku, a odbiorcy daje wyraźne doznania sensoryczne przy kontakcie z produktem.
Opakowanie działa więc na różne zmysły odbiorcy; przykuwa wzrok – poprzez zastosowanie cold stampingu Rainbow oraz folię holograficzną, wpływa na doznania dotyku, gdy sięga po produkt i trzyma go w dłoni – poprzez użycie matowego i błyszczącego lakieru, a zwieńczeniem całości jest oczywiście wyjątkowy smak zamknięty w środku produktu.